Czy silniki benzynowe mają jeszcze przyszłość? Dajemy im jedną. Na przykład z naszą pilarką łańcuchową MS 500i napędzaną silnikiem benzynowym i elektronicznie sterowanym wtryskiem lub innowacyjną pilarką łańcuchową STIHL MS 881 napędzaną silnikiem benzynowym. Jest to najmocniejsza na świecie seryjnie produkowana piła łańcuchowa, której stosunek mocy do masy wynosi 1,5 kg/kW. Jako jedyny w swojej klasie spełnia rygorystyczne wymogi europejskiej normy emisji spalin EU 5 i spełnia rygorystyczne normy CARB i EPA US. Oprócz inteligentnego zarządzania silnikiem, alternatywne paliwa i środki smarne o obniżonej emisji dwutlenku węgla również odgrywają ważną rolę w zapewnieniu, że eksploatacja naszych elektronarzędzi jest tak ekonomiczna i przyjazna dla środowiska, jak to tylko możliwe.
STIHL opracowuje syntetyczne i wytwarzane biogenicznie paliwa i środki smarne, takie jak STIHL MotoMix i STIHL MotoMix Eco. W porównaniu ze standardowymi paliwami, STIHL MotoMix charakteryzuje się emisją CO2 niższą nawet o 10%. W porównaniu do STIHL MotoMix Eco, STIHL MotoMix Eco emituje o 8% mniej CO2 – a wartości te można jeszcze wyraźnie zwiększyć poprzez stopniowe zwiększanie ilości składników biogennych. Firma STIHL dostrzega również duży potencjał w paliwach elektronicznych. Dzieje się tak nie tylko dlatego, że są one niemal neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla, ale również dlatego, że praktycznie wszystkie silniki spalinowe STIHL mogą być zasilane paliwami elektrycznymi, nawet jeśli narzędzia te są używane od 10, 20 lub więcej lat.
Profesor Michael Bargende spędził wiele lat na opracowywaniu „dużych” silników dla producenta samochodów. Obecnie jest profesorem w Instytucie Silników Spalinowych i Inżynierii Samochodowej na Uniwersytecie w Stuttgarcie (Niemcy). Jego placówka współpracuje z firmą STIHL od ponad 20 lat. W tym artykule profesor Bargende omawia cechy wspólne i różnice między małymi i dużymi silnikami spalinowymi oraz wyjaśnia, dlaczego silniki do elektronarzędzi przenośnych stanowią tak duże wyzwanie.