Waiblingen, 13.7.2023 | Komunikat prasowy firmy

STIHL otwiera Świat Marki z Premierem Winfriedem Kretschmannem

STIHL, firma rodzinna, otworzyła swój nowy Świat Marki w Waiblingen. Jest to flagowy projekt wieloletniego, szeroko zakrojonego projektu rozbudowy głównej siedziby firmy. Świat marki STIHL zabiera odwiedzających w fascynującą podróż przez blisko 100-letnią historię firmy i marki. Szczególną atrakcją wystawy jest kompleksowa platforma wiedzy na temat fascynującego tematu lasów.

„Nowy Świat Marki STIHL zrobił na mnie ogromne wrażenie. „To ekscytujące widzieć, ile technologii i wiedzy eksperckiej włożono w te produkty” – powiedział premier Winfried Kretschmann podczas ceremonii otwarcia 13 lipca. „Nowe Brand World to nie tylko miejsce wspaniałej wystawy, to także cenna platforma wiedzy na temat lasów. W końcu lasy są dla nas ważne – jako siedliska zwierząt, roślin i grzybów; jako miejsca nauki, rekreacji i relaksu; jako ośrodki biznesu i handlu; jako gigantyczne magazyny dwutlenku węgla i producenci tlenu, a zatem jako promyk nadziei w walce z globalnym ociepleniem. Chcemy chronić te skarby natury i wykorzystywać je w sposób zrównoważony. Przedsiębiorstwa rodzinne, takie jak STIHL, pokazują nam, że dobrobyt gospodarczy i ochrona klimatu idą dziś w parze.”

Dla przewodniczącego rady doradczej i rady nadzorczej STIHL, dr. Nikolas Stihl, nowy budynek jest inwestycją w przyszłość i silnym zobowiązaniem wobec siedziby firmy w Waiblingen. Łączna wartość inwestycji przekraczająca 100 milionów euro sprawia, że jest to zdecydowanie najdroższy projekt budowlany w historii naszej firmy. Po raz kolejny podkreśla on głęboką więź firmy STIHL z tym miejscem i regionem. Świat marki stanowi centralny punkt modernizacji i szerokiej rozbudowy siedziby firmy STIHL. Daje to odwiedzającym możliwość poznania naszej rodzinnej firmy, a także naszej filozofii, historii, teraźniejszości i przyszłości w sposób informacyjny i interaktywny.

Wielopłaszczyznowa wystawa rozciąga się na trzech poziomach

Świat Marki położony jest bezpośrednio nad brzegiem rzeki Rems, z widokiem na jej naturalne otoczenie. Znajduje się tam trzypiętrowa przestrzeń wystawiennicza o powierzchni ponad 1500 metrów kwadratowych. Oprócz rozwoju firmy i innowacyjnych produktów STIHL, wystawa koncentruje się na fascynującym temacie lasu, który jest nierozerwalnie związany z marką STIHL od momentu założenia firmy przez Andreasa Stihla w 1926 roku. „Znaczenie lasów dla naszej planety, zwłaszcza w świetle postępującej zmiany klimatu, a także sposób funkcjonowania zrównoważonego leśnictwa i znaczenie lasów dla każdego z nas, prezentowane są w sposób interaktywny i na dedykowanym poziomie” – wyjaśnia Sarah Gewert, członek zarządu STIHL ds. marketingu i sprzedaży. Firma nawiązała współpracę z międzynarodowymi ekspertami z dziedziny nauki i leśnictwa, aby stworzyć platformę wiedzy, która łączy badania z praktyką i jest zarządzana przez prof. dr. Jürgen Bauhus, kierownik Katedry Leśnictwa Uniwersytetu we Fryburgu.

Historia firmy opowiedziana jest na dwóch pozostałych poziomach: „Wizja” i „Innowacja”: Od korzeni w leśnictwie, w których powstały pierwsze, historyczne piły dwuosobowe, po najnowszą, pionierską technologię STIHL, a także spojrzenie w przyszłość i obszary zastosowań, które dopiero nadejdą. Na wystawie zaprezentują się również liczni pracownicy, którzy przedstawią aktualne i istotne tematy dotyczące firmy, takie jak strategia zrównoważonego rozwoju STIHL, wysoki stopień integracji pionowej oraz innowacje produktowe w zakresie bezpieczeństwa i ergonomii. Oprócz zapoznania się z procesami produkcji i montażu, odwiedzający będą mieli również okazję zapoznać się z szeroką gamą produktów STIHL przeznaczonych do wszelkich zastosowań. Z kolei sekcja STIHL TIMBERSPORTS pozwala odwiedzającym zanurzyć się w atmosferze rywalizacji sportów drwali. W kompleksie znajduje się również amfiteatr, w którym można obejrzeć prezentacje produktów, kawiarnia oraz sklep firmowy STIHL.

Wystawa prezentowana jest w języku niemieckim i angielskim. Jest ono atrakcyjne dla szerokiej publiczności – od profesjonalistów z branży leśnej, ogrodniczej i projektowania krajobrazu po fanów marki STIHL – jak również dla młodszych gości i osób zainteresowanych tematyką ogólną. Przewodnik cyfrowy oprowadza zwiedzających po wystawie i dostarcza dodatkowych informacji.

Pierwsze otwarcie Światu Marki STIHL dla szerokiej publiczności zaplanowano na sobotę 30 września. W przyszłości wystawa będzie dostępna dla zwiedzających indywidualnych również w soboty i niedziele. Sprzedaż biletów online na te wizyty rozpocznie się w połowie września za pośrednictwem strony internetowej markenwelt.stihl.de. Wewnętrzna faza testów, mająca na celu przeszkolenie dodatkowych przewodników i optymalizację procesów operacyjnych, będzie kontynuowana do dnia otwarcia.

Budowa rozpoczęła się w 2019 roku

Budowa nowego kompleksu budynków rozpoczęła się w 2019 roku od rozbiórki rdzenia wieżowca pierwotnie wzniesionego w 1972 roku. Wieża została gruntownie odnowiona i mieści obecnie około 300 nowoczesnych stanowisk pracy oraz szereg sal konferencyjnych. Stare budynki firmowe wokół wieżowca zostały zastąpione nowymi, w których mieszczą się Brand World, stołówka pracownicza oraz dodatkowe biura i przestrzenie robocze. „Dzięki temu prestiżowemu budynkowi otwieramy się na zainteresowaną publiczność i dajemy jej możliwość zetknięcia się z firmą STIHL. Jednocześnie udało nam się stworzyć nowe, atrakcyjne środowisko pracy dla naszych pracowników. „Wyznacza to kurs na kontynuację naszej globalnej historii sukcesu STIHL” – powiedział Michael Traub, prezes zarządu.

Pomimo poważnych wyzwań budowlanych spowodowanych pandemią koronawirusa, prace budowlane postępowały zgodnie z harmonogramem, a nowa siedziba główna firmy została oddana do użytku pod koniec 2022 roku, zgodnie z planem. Otwarcie Świata Marki STIHL stanowi ukoronowanie projektu budowlanego.

Twój kontakt prasowy

Może Cię również zainteresować