Waiblingen, 15.9.2021 | Komunikat prasowy firmy

Grupa STIHL kontynuuje wzrost na całym świecie

  • Produkcja na całym świecie utrzymuje się na wysokim poziomie pomimo wąskich gardeł w dostawach
  • STIHL Brand World zostanie otwarty w Waiblingen w 2023 roku
  • STIHL prezentuje innowacje produktowe i umacnia pozycję lidera technologicznego

Grupa STIHL kontynuowała wzrostową passę z poprzedniego roku obrotowego i w okresie od stycznia do sierpnia 2021 r. osiągnęła przychód w wysokości 3,51 mld euro. Oznacza to wzrost o 11,7 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Wzrost przychodów po uwzględnieniu różnic kursowych wyniósł 15,4 procent. Na dzień 31 sierpnia 2021 r. Grupa STIHL zatrudniała na całym świecie 19 523 pracowników, o 7,3% więcej niż na koniec 2020 r. „Jesteśmy znacznie powyżej wyników z poprzedniego roku i powyżej zaplanowanych wyników pod względem sprzedaży jednostkowej i przychodów dla wszystkich grup produktów. Wysoki poziom zaangażowania, elastyczność naszej siły roboczej oraz wyprzedzające planowanie produkcji, sprzedaży i logistyki sprawiły, że było to możliwe, mimo że wystąpiły znaczne zakłócenia w łańcuchach dostaw spowodowane niedoborami surowców, brakiem mocy produkcyjnych u dostawców i w firmie STIHL oraz ograniczonymi możliwościami transportowymi. „Gdyby nie te wąskie gardła, moglibyśmy produkować i sprzedawać jeszcze więcej produktów”, powiedział dr hab. inż., prezes zarządu STIHL. Bertram Kandziora na konferencji prasowej firmy, która odbyła się w ramach Międzynarodowego Dnia Mediów STIHL 15 września. Doktor Kandziora jest optymistą co do reszty roku finansowego: Produkty STIHL cieszą się w dalszym ciągu dużym popytem. Produkujemy na wysokim poziomie na całym świecie, aby móc zaopatrywać naszych klientów.”

Wzrost sprzedaży na świecie w segmencie urządzeń benzynowych i akumulatorowych

W porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim firma STIHL odnotowała wzrost sprzedaży na wszystkich kontynentach. „Niezależnie od tego, czy są to profesjonaliści z branży leśnej, ogrodniczej i kształtowania krajobrazu, pracownicy samorządów i służb utrzymania dróg, czy też użytkownicy domowi, którzy w czasie pandemii coraz częściej pracują we własnych ogrodach i domach, produkty STIHL ułatwiają ludziom pracę w otoczeniu natury. „Duży popyt na nasze elektronarzędzia, który utrzymuje się od połowy ubiegłego roku, potwierdza, że naszym portfolio produktów zaspokajamy potrzeby naszych klientów” – powiedział Prezes Zarządu STIHL. Do popularnych produktów należą: kosiarka automatyczna STIHL iMOW, akumulatorowa podkaszarka ogrodowa STIHL GTA 26, pilarki łańcuchowe z napędem benzynowym oraz wykaszarki dla hobbystów, a także nowe produkty akumulatorowe dla profesjonalistów, które wprowadzono na rynek w pierwszej połowie 2021 r. Należą do nich m.in. akumulatorowe nożyce do żywopłotów o dużym zasięgu STIHL HLA 135 i akumulatorowa podkaszarka STIHL FSA 135. Doktor Kandziora said: W tym roku obserwujemy również silny trend w kierunku elektronarzędzi bezprzewodowych. Z przyjemnością informujemy, że odnotowaliśmy dwucyfrowy wzrost sprzedaży zarówno w przypadku produktów z napędem benzynowym, jak i elektrycznym. Ten rozwój sytuacji pokazuje, że STIHL nadal jest silną marką w segmencie benzynowym, ale staje się również coraz ważniejszym graczem na rynku akumulatorowym.”

Globalna produkcja na pełnych obrotach

Jednak stale wysoki popyt na produkty STIHL stwarza również poważne wyzwania: Firma nadal zmaga się z zakłóceniami w łańcuchach dostaw na całym świecie oraz poważnymi niedoborami surowców i komponentów. Dotyczy to materiałów takich jak stal, granulat plastikowy i elementy elektroniczne. „Niestety, czynniki zewnętrzne sprawiły, że w niektórych miejscach nie byliśmy w stanie w pełni zaspokoić popytu na elektronarzędzia STIHL. „Obecnie globalna produkcja działa na pełnych obrotach, aby zrekompensować niedobory i lepiej zaspokoić potrzeby naszych klientów” – poinformował dr. Kandziora. „Wszyscy pracownicy odgrywają dużą rolę w pomaganiu nam w stawianiu czoła tym ogromnym wyzwaniom – pracując na dodatkowych zmianach i wykazując się ogromną elastycznością oraz osobistym zaangażowaniem. Obecnie osiągamy rekordowe wyniki w produkcji, logistyce i sprzedaży. „Tylko dzięki ogromnemu zaangażowaniu naszej załogi możliwy jest nasz udany rozwój przedsiębiorstwa” – powiedział prezes zarządu STIHL, chwaląc pracowników rodzinnej firmy.

Przychody na rynku niemieckim przekraczają poziom z roku ubiegłego pomimo trudności z zaopatrzeniem

W okresie do sierpnia 2021 r. przychody STIHL na rynku niemieckim znacznie przekroczyły silny poziom z roku ubiegłego. Ten pozytywny rozwój sprzedaży to przede wszystkim efekt utrzymującego się dużego popytu na produkty do domu i ogrodu, wywołanego efektem kokonu. Jednak również Niemcy zmagają się z trudnościami w zaopatrzeniu, wynikającymi z dużego popytu na produkty, wąskich gardeł w dostawach surowców i komponentów oraz ograniczonych możliwości przewozowych. Oznacza to, że dealerzy, partnerzy i klienci muszą niekiedy czekać na zamówienia na produkty.
9 lipca 2021 r. nastąpiło otwarcie i oficjalne rozpoczęcie działalności nowego magazynu wyrobów gotowych w siedzibie sprzedaży STIHL w Dieburgu. Wartość inwestycji wynosi około 26 milionów euro. Ten nowy obiekt zwiększa efektywność logistyczną firmy, torując tym samym drogę do przyszłego rozwoju na rynku niemieckim.

Centrala STIHL powiększa się i zwiększa możliwości w zakresie technologii zorientowanych na przyszłość

Niemiecka spółka macierzysta, ANDREAS STIHL AG & Co. KG, odnotowała przychody w wysokości 1,03 miliarda euro w okresie od stycznia do sierpnia 2021 r., co stanowi wzrost o 15,9% w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. „To imponujący wskaźnik wzrostu, biorąc pod uwagę, że również w Grupie STIHL wąskie gardła w zaopatrzeniu sprawiają, że mamy poważne trudności z zaopatrywaniem się w wystarczającą ilość surowców, materiałów i komponentów do produkcji w zakładach spółki macierzystej” – wyjaśnia dr. Kandziora. Utrzymujący się wysoki popyt na rowery elektryczne również wspiera pozytywny rozwój biznesu. W naszym zakładzie odlewania ciśnieniowego magnezu STIHL w Weinsheim produkujemy również elementy obudów do napędów rowerów elektrycznych i dostarczamy je firmom z branży rowerowej. Sprzedaż rowerów elektrycznych nadal dynamicznie rośnie, dlatego w ciągu najbliższych kilku lat spodziewamy się wzrostu wolumenu zamówień” — powiedział prezes zarządu STIHL.
Ten wzrost jest pozytywnym sygnałem, ponieważ oznacza również, że liczba pracowników w spółce dominującej wzrosła od końca grudnia 2020 r. o 8 procent do 5684 osób na dzień bilansowy 31 sierpnia 2021 r. Całkowita liczba pracowników składa się z 4009 pracowników w Waiblingen, 416 w Fellbach, 257 w Ludwigsburgu, 924 w Weinsheim i 78 w Wiechs am Randen. W spółce dominującej jest jeszcze 100 wakatów do obsadzenia, duża część z nich związana jest z badaniami i rozwojem. Doktor Bertram Kandziora: Coraz ważniejszy staje się dla nas również utrzymujący się trend rozwoju produktów bezprzewodowych i technologii cyfrowych, produktów połączonych i inteligentnych oraz handlu internetowego. Firma STIHL przechodzi transformację i przygotowuje się do wyzwań przyszłości. Ważnym elementem tego procesu jest rozbudowa naszych możliwości w zakresie technologii zorientowanych na przyszłość w Waiblingen”. Firma poszukuje w szczególności specjalistów z zakresu baterii, elektroniki, digitalizacji, rozwoju oprogramowania, robotyki, Internetu rzeczy (IoT) i handlu elektronicznego.

STIHL Brand World zostanie otwarty w Waiblingen na początku 2023 roku

STIHL modernizuje i rozbudowuje obecnie swoją siedzibę główną w Waiblingen. Okrętem flagowym przyszłego kompleksu będzie powstający właśnie Świat Marki STIHL. Otwarcie muzeum zaplanowano na początek 2023 roku. Będzie ono prezentować historię firmy i jej produkty na trzech poziomach, a zwiedzający będą mogli skorzystać z platformy wiedzy o lasach. Norbert Pick, członek zarządu STIHL ds. marketingu i sprzedaży, zaprezentował nowy budynek podczas Międzynarodowego Dnia Mediów podczas wirtualnej wycieczki i podkreślił: „Wszystkie obszary naszego nowego Świata Marki pozwolą naszym klientom, fanom i wszystkim zainteresowanym na zapoznanie się z marką STIHL w sposób pouczający i rozrywkowy. Jestem przekonany, że wpłynie to na wzrost lojalności wobec marki STIHL.”

STIHL prezentuje światowe nowości w dziedzinie produktów zasilanych benzyną i akumulatorowych

Podczas Międzynarodowego Dnia Mediów firma STIHL zaprezentowała innowacje i nowe produkty zaprojektowane tak, aby ułatwić profesjonalistom i klientom indywidualnym pracę w otoczeniu natury. Firma wprowadziła na rynek aż dziesięć nowych produktów w samym segmencie urządzeń bezprzewodowych.

  • „Prezentując STIHL MSA 300, prezentujemy najmocniejszą piłę łańcuchową akumulatorową dostępną obecnie na rynku. „Dzięki temu narzędziu osiągnęliśmy zupełnie nowy wymiar prac związanych z cięciem w miejscach wrażliwych na hałas i podkreśliliśmy naszą ogromną siłę innowacyjną – również w segmencie bezprzewodowym” – powiedział prezes zarządu STIHL. Zakres zastosowań profesjonalnej piły w ogrodnictwie i kształtowaniu krajobrazu, w samorządach lokalnych i leśnictwie sięga od selektywnego przycinania, cięcia na długość i ścinania drzew średniej wielkości, aż po budowanie z drewna. Akumulator STIHL AP 500 S został specjalnie opracowany dla tego nowego produktu. Dzięki innowacyjnej technologii charakteryzuje się nie tylko wysoką pojemnością energetyczną przy niskiej wadze, ale także znacznie dłuższą żywotnością w porównaniu do tradycyjnych akumulatorów litowo-jonowych.
  • STIHL BGA 300 do zastosowań profesjonalnych to pierwsza akumulatorowa dmuchawa plecakowa w ofercie STIHL. Charakteryzuje się ogromną siłą nadmuchu i bardzo dużą prędkością powietrza. Dzięki opatentowanemu systemowi STIHL Silencer System jest to najcichsze elektronarzędzie w swojej klasie na rynku, generujące maksymalnie 93 decybele, a także może być używane bez ograniczeń w obszarach wrażliwych na hałas.

Do innych bezprzewodowych hitów dla profesjonalistów należą:

  • Piła do pielęgnacji drzew STIHL MSA 220 T, która jest najmocniejszym modelem w ofercie akumulatorowych pił STIHL do pielęgnacji drzew
  • Przenośna skrzynka transportowo-ładująca bottTainer, pierwszy w branży bezprzewodowy system ładowania do użytku w podróży, który umożliwia ładowanie do 28 akumulatorów za pomocą – również nowej – wielofunkcyjnej ładowarki STIHL AL 301-4

Na rynku pojawiają się następujące bezprzewodowe produkty konsumenckie dla użytkowników domowych:

  • Bezprzewodowy wysięgnik STIHL HTA 50 sekator, który umożliwia dotarcie do wysoko położonych gałęzi z ziemi w celu pielęgnacji drzew
  • Rozdrabniacz próżniowy STIHL SHA 56 do wygodnego odkurzania i rozdrabniania liści i ścinków
  • Ręczna i bardzo lekka bezprzewodowa dmuchawa STIHL BGA 60, która dzięki dużej mocy wydmuchu z łatwością poradzi sobie z wilgotnymi liśćmi i skoszoną trawą
  • Ręczny odkurzacz STIHL SEA 20, dostarczany z bogatym wyposażeniem standardowym i charakteryzujący się dobrym stosunkiem ceny do jakości; idealny do usuwania brudu i kurzu w domu, samochodzie lub warsztacie hobbystycznym

STIHL podkreśla również swoją pozycję lidera technologicznego w segmencie pilarek łańcuchowych napędzanych benzyną. System tnący STIHL Hexa to światowa nowość firmy, składająca się z łańcucha tnącego Rapid Hexa 3/8” przeznaczonego do pilarek profesjonalnych oraz pilnika Hexa, który umożliwia szybkie i precyzyjne ostrzenie łańcucha. Wydajność cięcia nowego łańcucha jest nawet o 10 procent wyższa niż w przypadku łańcucha Rapid Super o szerokości 3/8”. Ponadto asortyment został rozszerzony o STIHL MS 162, podstawową pilarkę łańcuchową z silnikiem benzynowym dla użytkowników domowych, która charakteryzuje się prostą obsługą, łatwością obsługi i atrakcyjnym stosunkiem ceny do jakości.

STIHL prezentuje również nowe rozwiązania cyfrowe:

  • Inteligentne ochronniki słuchu STIHL ADVANCE ProCOM stanowią kamień milowy w dziedzinie środków ochrony osobistej. Umożliwia użytkownikom bezpośrednie połączenie się z maksymalnie 16 zestawami słuchawkowymi w trybie konferencyjnym, nawet w hałaśliwym otoczeniu. Zasięg między dwoma urządzeniami może wynosić do 600 metrów. Ten inteligentny produkt można połączyć z aplikacją STIHL Holzliste.
  • Nowością w zarządzaniu flotą jest Smart Connector 2 A, za pomocą którego można rejestrować czas pracy i prędkość elektronarzędzia, a następnie przesyłać te informacje do urządzenia mobilnego za pomocą Bluetooth.

Rozszerzana jest również oferta dostępna w sklepie firmowym STIHL. Piła zabawkowa STIHL – jedna z najchętniej kupowanych pił łańcuchowych STIHL – pojawi się w nowej odsłonie w 2022 roku. Innowacyjna pilarka łańcuchowa STIHL MS 500i z silnikiem benzynowym ma wygląd i funkcjonalność typową dla „dorosłych” modeli, od ruchomego, wymiennego łańcucha i wskaźnika LED po nowy wygląd prowadnicy. W swojej kolekcji odzieży STIHL COLLECTION 2022 sklep Brand Shop również oddaje hołd naturze i jej doświadczaniu.

Mistrzostwa Świata STIHL TIMBERSPORTS® w Monachium

Indywidualne Mistrzostwa Świata, które odbędą się 2 października 2021 r., będą zwieńczeniem sezonu STIHL TIMBERSPORTS®. Najlepsi sportowcy na świecie spotkają się w Monachium, aby walczyć siekierami i piłami łańcuchowymi o najważniejszy tytuł w serii sportów ekstremalnych. Oprócz czterech mistrzów z krajów zamorskich: Australii, Nowej Zelandii, Kanady i USA, spodziewany jest także udział ośmiu najlepszych mistrzów krajowych z Europy. „Niestety, pandemia oznacza, że znów będziemy musieli obejść się bez widzów, nie wspominając o spektakularnych rozgrywkach drużynowych. Mamy nadzieję, że w październiku 2022 r., podczas Mistrzostw Świata w Göteborgu w Szwecji, sytuacja będzie inna” – powiedział dr. Kandziora.

Twój kontakt prasowy

Może Cię również zainteresować