Waiblingen, 21.02.2018 | Komunikat prasowy firmy

STIHL zdobywa dwie nagrody eLearning za projekty szkoleń cyfrowych

Firma ANDREAS STIHL AG & Co. KG otrzymała dwie nagrody eLearning na targach didacta, które odbyły się 20 lutego 2018 r. Firma zdobyła nagrody za dwa projekty szkoleń cyfrowych: „STIHL AR Services”* w kategorii Rzeczywistość rozszerzona (AR) oraz „STIHL Chainsaw Simulator” w kategorii Rzeczywistość wirtualna (VR). Z cyfrowych rozwiązań szkoleniowych i informacyjnych korzystają pracownicy sprzedaży, dealerzy i menedżerowie produktu. Marbod Lemke, dyrektor ds. szkoleń międzynarodowych i szkoleń produktowych w firmie STIHL, podkreśla: Materiały szkoleniowe w formie bezpapierowej i wirtualnej są kamieniem milowym dla firmy STIHL. Koncepcja szkoleń cyfrowych STIHL umożliwia użytkownikom intensywniejszą naukę i bliższe poznanie naszych produktów niż kiedykolwiek dotąd. Sukces w szkoleniu jest bardziej trwały.” Przyznając nagrodę, czasopismo eLearning Journal wyjaśniło, dlaczego wybrało właśnie tych zwycięzców: Szkolenia STIHL są synonimem nowoczesnej, innowacyjnej i przyszłościowej nauki. Spójny, neutralny językowo i nowoczesny design w połączeniu z intuicyjną obsługą stanowią autentyczne doświadczenie dla uczącego się. Oba projekty powstały we współpracy ze stuttgarcką agencją 3D ALDINGER+WOLF.

Modele przekrojowe w Twojej kieszeni

Zwycięski projekt „STIHL AR Services”* opiera się na technologii rozszerzonej rzeczywistości (AR): Grafiki i ilustracje są renderowane w realnym świecie za pośrednictwem smartfonów i tabletów, przez co są postrzegane jako rozszerzenie rzeczywistości. Kamera wyszukuje znaczniki optyczne w otoczeniu fizycznym, po czym na urządzeniu mobilnym pojawia się realistyczne narzędzie elektryczne STIHL, na przykład STIHL MS 500i, pierwsza na świecie piła łańcuchowa z elektronicznym wtryskiem paliwa. Marbod Lemke wyjaśnił: Oznacza to, że materiały szkoleniowe są dostępne na całym świecie, zanim nasze elektronarzędzia trafią na rynek. Oferujemy interaktywne doświadczenie produktowe, niezależne od czasu i miejsca, które digitalizuje szkolenia w zakresie usług i produktów.”

Interaktywne doświadczenia dla zrównoważonego uczenia się

Symulator piły łańcuchowej STIHL umożliwia przeprowadzenie wirtualnego szkolenia z zakresu wycinki drzew przy użyciu prawdziwej piły łańcuchowej. Jest to kontynuacja ubiegłorocznego, nagrodzonego projektu „STIHL VR Explore”*. Po założeniu zestawu VR użytkownicy przenoszą się do wirtualnego lasu, w którym mogą uczyć się i ćwiczyć szeroką gamę prac leśnych i związanych z nimi technik. Marbod Lemke wyjaśnił: „Projektowane środowisko ułatwia interaktywne cięcie. Szkolenie obejmuje prawidłowe i bezpieczne techniki pracy oraz procesy fizyczne. Dzięki temu symulator piły łańcuchowej stanowi idealne uzupełnienie „prawdziwego” treningu na świeżym powietrzu. Czasopismo eLearning Journal z zadowoleniem przyjmuje również fakt, że nacisk położony jest na niezależne działania: „Najlepiej uczymy się, gdy aktywnie zajmujemy się materiałami edukacyjnymi i samodzielnie je przeglądamy”.

Cyfrowo w przyszłość

Program „STIHL Training goes digital”, w ramach którego zarządzane są trzy nagrodzone projekty eLearning, to tylko jeden z przykładów cyfrowych produktów i usług, dzięki którym STIHL chce oferować klientom namacalną wartość dodaną. Innym przykładem jest rozwiązanie programowe MemoMeister firmy startup Freiraum, w której udziały ma STIHL. MemoMeister to platforma komunikacyjno-organizacyjna, która pomaga firmom rzemieślniczym radzić sobie z codziennym napływem informacji operacyjnych.

Uwaga: Oznaczenie wniosków oznaczonych * uległo zmianie 10 lutego 2021 r.

Twój kontakt prasowy

Może Cię również zainteresować