Zrównoważony rozwój jest ważnym czynnikiem również w przypadku opakowań produktów STIHL. Różne inicjatywy przesuwają opakowania w kierunku bardziej ekologicznych alternatyw, co oznacza zmniejszona emisja dwutlenku węgla, a także mniej plastiku.
Dzięki ukierunkowanym analizom firma STIHL była w stanie zidentyfikować skuteczne sposoby uczynienia opakowań bardziej przyjaznymi dla środowiska. W zakładach STIHL w Niemczech z powodzeniem wprowadzono już szereg nowych rozwiązań opakowaniowych. Przykładowo w przypadku opakowań części zamiennych grubość folii zmniejszono o 20 procent; szacuje się, że pozwoli to zaoszczędzić około 16 ton plastiku rocznie. Ponadto na początku roku zaczęto wycofywać plastikowe okienka widokowe z opakowań łańcuchowych, co zmniejszy ilość potrzebnego plastiku o dodatkowe 48 ton. Użycie monomateriałów ułatwia proces recyklingu i zmniejsza negatywny wpływ produktu na środowisko.
OD BLISTERA DO PUDEŁKA: NOWE OPAKOWANIE GŁOWIC KOSIARSKICH
A to nie wszystko: W wyniku dwuletniej współpracy firm STIHL China, Globe Tools, Mogatec i STIHL Inc. wszystkie opakowania głowic koszących i szpul żyłki zostały zastąpione pudełkami kartonowymi zamiast opakowań typu blister. Oczekuje się, że dzięki temu posunięciu uda się zaoszczędzić 111 ton plastiku i 447 ton CO2 rocznie. Jednocześnie firma STIHL opracowała jednolitą koncepcję opakowań i zharmonizowany design swoich produktów detalicznych. Dzięki tej strategii możliwe stało się ograniczenie 53 różnych typów opakowań do zaledwie siedmiu standardowych rozmiarów. Aby wdrożyć wysoki stopień automatyzacji, firma STIHL Inc. zainwestowała w nowy zakład pakowania. W tym zakładzie opakowania są składane i sklejane maszynowo, ładowane ręcznie, a następnie automatycznie zamykane i układane na paletach. Stosowanie bardziej kompaktowych opakowań redukuje koszty logistyczne i ułatwia obsługę. Zmiany te oznaczają również, że wysiłek potrzebny do opracowania nowego pakietu i powiązanej z nim konserwacji danych ulega zmniejszeniu, co ostatecznie zwiększa wydajność procesów.
Dzięki Dzięki wszystkim tym działaniom i wielu innym, firma STIHL jest na dobrej drodze do tego, by jej opakowania były bardziej zrównoważone i przyczyniały się do czystszego środowiska.