Waiblingen, 26.01.2017 | Komunikat prasowy firmy
Od 2019 roku Grupa STIHL będzie sprzedawać całą linię produktów producenta narzędzi ogrodniczych VIKING wyłącznie pod marką STIHL. Zmiana ta umożliwi firmie skoncentrowanie wszystkich działań sprzedażowych i marketingowych na jednej marce. Prezes Zarządu STIHL Dr. Bertram Kandziora uzasadniał ten krok słowami: „Będziemy mogli efektywniej wykorzystać istniejący potencjał sprzedaży jednostkowej i przychodów obecnej linii produktów VIKING pod lepiej znaną globalną marką STIHL – i to na arenie międzynarodowej”. W przeciwieństwie do globalnego gracza na rynku STIHL, VIKING koncentruje się obecnie na rynku europejskim. Zmiana marki otwiera perspektywę globalnej sprzedaży linii produktów VIKING w perspektywie średnioterminowej.
Ponieważ obie marki premium mają wzajemnie uzupełniające się portfolio produktów, ogólna linia produktów pozostaje niezmieniona i będzie rozwijana w celu zaspokojenia potrzeb klientów w przyszłości. „Integracja obu linii produktów w jednej marce ułatwia orientację i zwiększa przejrzystość obsługi dla dealerów i klientów. „Poza tym poszerzamy portfolio produktów marki STIHL” – podkreślił Norbert Pick, Członek Zarządu ds. Marketingu i Sprzedaży. „Firma będzie rozwijać know-how, kompetencje rozwojowe i innowacyjną siłę, a klienci ostatecznie na tym skorzystają – w postaci nowych produktów i funkcji” – powiedział Pick.
Nadchodząca zmiana marki to strategiczna decyzja podjęta z myślą o długoterminowej perspektywie. „Pomiędzy obecną chwilą a datą premiery w 2019 r. jest wystarczająco dużo czasu, aby zapewnić staranną realizację projektu” – powiedział dr. Kandziora. Grupa STIHL gwarantuje, że postanowienia dotyczące produktów VIKING w zakresie gwarancji, części zamiennych i serwisu będą nadal obowiązywać bez żadnych zmian. Przewodniczący Zarządu Dr. Bertram Kandziora wyjaśnił: „Nasi klienci mogą nadal liczyć na sprawdzone usługi dealerskie w zakresie zakupionych przez siebie elektronarzędzi marki VIKING”.
W 2008 roku Grupa STIHL zreorganizowała linie produktów marek STIHL i VIKING i zaczęła oferować wszystkie ręczne elektronarzędzia marki VIKING pod marką STIHL. Rezultatem był znaczący wzrost sprzedaży jednostkowej w tych grupach produktów.
VIKING to wiodący producent wysokiej jakości elektronarzędzi ogrodowych, który od 1992 roku jest częścią Grupy STIHL. W ofercie tej ekskluzywnej marki znajdują się kosiarki do trawy, kosiarki automatyczne, kosiarki samojezdne, wertykulatory, rozdrabniacze ogrodowe i glebogryzarki. Sprzedawane są za pośrednictwem wyspecjalizowanych dealerów serwisowych. Firma VIKING GmbH z siedzibą w Langkampfen w Austrii jest już ważnym zakładem produkcyjnym produkującym produkty akumulatorowe STIHL. VIKING zatrudnia 450 osób. „Dzięki tej zmianie marki wyznaczamy drogę dalszego globalnego wzrostu Grupy STIHL. Na tym skorzysta także obiekt Langkampfen. „Nie tylko wszystkie miejsca pracy zostaną zachowane, ale siła robocza ulegnie dalszemu zwiększeniu” – wyjaśnia dyrektor zarządzający VIKING, dr. Peter Pretzsch i prezes zarządu STIHL dr. Bertram Kandziora.